Aboneaza-te si afla in fiecare saptamana noutatile de pe CrestinOrtodox.ro
Manastirea Cernica, situata la 14 km de Bucuresti, pe DN 3, si ctitorita la inceputul secolului 17, continua sa uimeasca prin istoria ei minunata si prin marea ei forta duhovniceasca.
Toti crestinii sunt unanimi in recunoasterea adevarului de necontestat, ca Domnul nostru Iisus Hristos a intemeiat o singura Biserica, ca organ de continuare a operei Sale mintuitoare si ca Biserica a luat fiinta in chip vizibil in ziua Cincizecimii
In tema indicata in titlul acesta e implicata intrebarea : Mai poate crestinatatea de azi primi, dupa opinia ortodoxa, traditia de pana acum in intregimea ei si in acelasi mod ca pana acum ? De aceea pentru a raspunde la intrebarea despre primirea traditiei
Conform Sfintei Scripturi, desi nu se va putea prevedea cu siguranta momentul sfarsitului lumii, totusi vor fi unele semne care pot sa indice cu oarecare probabilitate apropierea sfarsitului. Desigur ca si aceste semne sunt supuse unei ambiguitati.
Euharistia este misterul prezentei celei mai depline si a lucrarii celei mai eficace a lui Iisus Hristos in biserica si prin ea in lume. El este prezent in Euharistie cu trupul Sau luat din Fecioara Maria, rastignit pe cruce, inviat, inaltat la cer si tronand la dreapta Tatalui.
Euharistia nu e numai sacramentul culminant in care, sub chipurile painii si vinului ni se ofera spre impartasire ca dat divin culminant Trupul si Sangele Domnului cu toata viata divina aflatoare in ele, spre asemanarea si unirea noastra cu El si deci spre mantuirea noastra si viata de
Una dintre aceste baze este umanitatea ca intreg identic dupa fiinta, dar divers in persoanele care il constituie. Noi, oamenii, suntem una dupa fiinta noastra umana, dar deosebiti ca persoane. Comunicam in chip firesc si necesar, dar ne alegem partenerii
Astazi, mai mult ca oricand, foarte multi crestini si mai ales tineri, sunt atrasi de fenomenele mistice din afara crestinismului si a Bisericii Ortodoxe. Ei sunt captati de religiile orientale, de mistica indiana, de cultele misterice, de spiritism, de teosofie, de Yoga, de meditatia...
Ierarhia si sinodalitatea ei in Biserica Ortodoxa implica in sine trei principii: principiul comuniunii, care e principiul general al intregii vieti a Bisericii si de la care conducerea ei nu se poate abate; principiul originii transcendente a slujirii ei, prin care se deosebeste
Lucrarea mantuitoare a lui Hristos se indreapta spre firea Sa omeneasca, pe care o umple de dumnezeirea Lui si o elibereaza de afectele, patimirile si moartea, consecinte ale pacatului stramosesc. Aceasta constituie aspectul ontologic
Trei din cele sapte Sfinte Taine, - Botezul, Mirungerea si Hirotonia -, nu se repeta niciodata. Teologia catolica a construit, iar sinodul din Trident a confirmat ca dogma pentru explicarea nerepetarii acestor trei Taine
Mantuirea oamenilor se realizeaza numai prin incorporarea si cresterea lor in Hristos, ca madulare ale Trupului Sau, Biserica. Mantuitorul nostru Iisus Hristos, care ne-a mantuit recapitulativ pe toti in Sine
Biserica rasariteana a trait de la inceputul crestinismului fara astfel de Marturisiri sistematice si cuprinzatoare, pana la aparitia Reformei si a alcatuirii Confesiunilor sale. Desigur Marturisirile ortodoxe au avut si ele - dupa alcatuirea lor, provocata de aparitia Reformei
In Taina Maslului se impartaseste credinciosului bolnav in chip nevazut harul tamaduirii sau usurarea durerii trupesti, al intaririi sufletesti si al iertarii de pacatele ramase dupa marturisire, prin ungerea cu untdelemn sfintit
Sobornicitatea e opusul singuratatii; e unirea interioara a membrilor Bisericii intr-un intreg, ceea ce are ca urmare ca in intreg se reflecta calitatile si viata tuturor si fiecare reflecta calitatile si viata intregului. Sobornicitatea isi are o analogie in raportul dintre organismul in a carui...
Suprema apropiere a lui Dumnezeu de oameni, deci suprema revelare a lui Dumnezeu in Iisus Hristos, ca si suprema slava a omenitatii lui Iisus Hristos si a tuturor dreptilor se arata in starea la care suntem ridicati noi prin judecata
Miscarea ecumenista are meritul incontestabil ca a adus in viata Bisericilor preocuparea accentuata fata de problema unitatii lor si le-a indemnat sa intre in dialog in vederea acestui scop. Dar in multele idei si expresii pe care le-a provocat, sunt unele de natura sa produca confuzii si sa...
In primele trei secole de crestinism, ca ospat al intregii adunari, imposibil de celebrat in absenta membrilor acesteia, Euharistia reprezenta actul par excellance de convocare si constituire a Bisericii. Adunarea tuturor membrilor comunitatii pentru Liturghie se realiza ca raspuns la chemarea...
Cuvantul nu transmite de la subiect la subiect numai intelesuri. El transmite si putere. Aceasta se observa mai ales la cuvantul de indemn, de incurajare, la cuvantul care exprima o incredere in cel caruia i se adreseaza. El transmite de la adresant la adresat puterea de a face un bine sau de a se...
Cearta dintre isihasti si antiisihasti s-a indreptat in mare masura asupra problemei luminii taborice, daca era necreata sau creata. Necreatul acelei lumini a Schimbarii la Fata stabileste fundamentul imuabil al teologiei empirice a palamitilor